Jonggivers

Ben jij een meisje/jongen tussen de 12 en 14 jaar? Ga je juist naar de middelbare school? Dan behoor jij tot de fantastische groep: De Jonggivers.

Als Jonggiver hoor je al bij de grootste en oudste van de scoutsgroep. Hierdoor zullen de activiteiten die je doet anders liggen dan bij de “kleintjes”. Het enigste wat je nog met jongere leden doet, is de snoepenverkoop samen met de Wolven. Met de snoepenverkoop proberen we een centje te verdienen om er iets tof mee te doen op kamp.

Op het einde van het scoutsjaar ga je op tentenkamp in de Ardennen. Maar voor je op tentenkamp kan vertrekken, leer je best het één en het ander van sjorren. Daarom zal er ook een techniekenweekend zijn waar jouw leiding je alles aanleert.

Doorheen het jaar spelen we allerlei soorten spelletjes, gaan we soms op verplaatsing met de fiets, of soms zitten we wel eventjes neer en vertellen we verhaaltjes of moppen tegen elkaar. De vergaderingen duren nu ook niet meer tot 17u maar tot 18u, dat is nog een uurtje extra plezier. Ook de avondvergaderingen duren een uurtje langer dan bij de kleintjes.

Rekeningnummer: BE15 7340 5037 4230